Zeměpis

  • Charakteristika předmětu

    V poznatkové oblasti Zeměpisu a Geografie si žáci osvojují základní vědomosti o Zemi.  Získávají základní informace o přírodních, společenských, hospodářských, politických  a  kulturních poměrech své vlasti, o státech světa a současných globálních problémech lidstva.

    V činnostní oblasti Zeměpisu a Geografie žáci získávají dovednosti potřebné pro práci s mapami, statistickými daty a s informačními materiály a orientují se v nich. Učí se samostatně vyhledávat a třídit informace z různých zdrojů.

    Předmět umožňuje žákům orientovat se v současném světě a v problémech současného lidstva, umožňuje uvědomovat si civilizační rizika a spoluzodpovědnost za kvalitu života na Zemi, vztah lidí k přírodnímu i společenskému prostředí.

    Zeměpis a Geografie se realizuje také v úzké koordinaci s dalšími předměty – Biologie, Chemie, Fyzika a tento komplexní přístup naučí žáky pracovat v širším okruhu vzájemných tematických souvislostí a s více zdroji informací.

    Hodinová dotace zeměpisu na gymnáziu

    Studijní obor Gymnázium - osmileté 79-41-K/81

    prima až kvarta - 2 hodiny týdně

    Hodinová dotace geografie na gymnáziu

    Studijní obor Gymnázium - osmileté 79-41-K/81

    kvinta až septima - 2 hodiny týdně

    Studijní obor Gymnázium - čtyřleté 79-41-K/41

    Cesta je cíl .... k jazyku:1. až 3. ročník - 2 hodiny týdně

    Hodinová dotace Semináře a cvičení z geografie na gymnáziu

    Studijní obor Gymnázium - osmileté 79-41-K/81

    septima - 2 hodiny týdně + oktáva - 3 hodiny týdně

    Studijní obor Gymnázium - čtyřleté 79-41-K/41

    Cesta je cíl .... k jazyku: 3. ročník - 2 hodiny týdně + 4.ročník - 3 hodiny týdně

    Hodinová dotace Politické a regionální geografie

    Studijní obor Gymnázium - osmileté 79-41-K/81

    oktáva - 3 hodiny týdně

    Studijní obor Gymnázium - čtyřleté 79-41-K/41

    Cesta je cíl .... k jazyku: 4.ročník - 3 hodiny týdně

    Hodinová dotace zeměpisu na pedagogické škole

    Studijní obor Pedagogické lyceum - čtyřleté 78-42-M/03

    1. a 2. ročník - 2 hodiny týdně

    Studijní obor Předškolní a mimoškolní pedagogika - čtyřleté 75-31-M/01

    1. ročník - 2 hodiny týdně

  • Studijní materiály

    Seznam učebnic

    NIŽŠÍ ROČNÍKY GYMNÁZIA

    Sekunda

    Vilímek, V.  – Nováková, s a kol.: Evropa

    Červinka, P. – Braun, R. a kol: Asie

    Červinka, P. – Braun, R. a kol: Amerika

    Školní atlas světa, sešitové vydání - Evropa

    Školní atlas světa, sešitové vydání - Asie

    Školní atlas světa, sešitové vydání - Amerika

    Tercie

    Vilímek, V.  – Nováková, s a kol.: Evropa

    Herink, J. – Valenta, V.: Současný svět

    Školní atlas světa, sešitové vydání - Evropa

    Školní atlas světa, sešitové vydání - Svět

    Kvarta

    Kastner, J. – Holeček, M. a kol: Zeměpis naší vlasti

    Školní atlas České republiky

    VYŠŠÍ ROČNÍKY GYMNÁZIA

    1. ročník a kvinta

    Demek, J. a kol.: Geografie 1

    Pluskal, M. a kol.: Geografie 3

    Bičík a kol.: Makroregiony světa – regionální geografie pro gymnázia

    Školní atlas světa 

    2. ročník a sexta

    Pluskal, M. a kol.: Geografie 3 

    Kastner, J. a kol.: Geografie 4

    Bičík a kol.: Makroregiony světa – regionální geografie pro gymnázia

    Školní atlas světa

    Atlas ČR

    3. ročník a septima 

    Pluskal, M. a kol.: Geografie 3

    Bičík, I. A kol.: Globální  aspekty světového hospodářství

    Bičík a kol.: Makroregiony světa – regionální geografie pro gymnázia

    Šlégl J. a kol: Ekologie a ochrana ŽP

    Školní atlas světa                           

    Seminář a cvičení z geografie  - 3. i  4. ročník

    Demek, J. a kol.: Geografie 1

    Mirvald, S. a kol.: Geografie 2

    Pluskal, M. a kol.: Geografie 3

    Kastner, J. a kol.: Geografie 4

    Bičík, I. A kol.: Globální  aspekty světového hospodářství

    Bičík a kol.: Makroregiony světa – regionální geografie pro gymnázia

    Školní atlas světa

    Atlas ČR

    Karas, P. a kol.: Maturitní otázky – zeměpis

    Politická a regionální geografie -  4. ročník

    Mirvald, S. a kol.: Geografie 2

    Pluskal, M. a kol.: Geografie 3

    Bičík, I. A kol.: Globální  aspekty světového hospodářství

    Bičík a kol.: Makroregiony světa – regionální geografie pro gymnázia

    Školní atlas světa

    Atlas ČR

    PŘEDŠKOLNÍ A MIMOŠKOLNÍ PEDAGOGIKA

    1.ročník 

    Kašparovský, K. (2002): Zeměpis v kostce pro střední školy I. Havlíčkův Brod, Fragment, 140 s.

    Valenta, V. a kol. (1999): Současný svět. Praha, ČGS, 86 s.

    Herink, J. (1999): Lidé a příroda. Praha, ČGS, 48 s.

    Štulc, M. a kol. (1999): Životní prostředí. Praha, ČGS, 68 s.

    Peštová, J. (1999): Praktický zeměpis. Praha, ČGS, 32 s.

    Holeček, M. a kol. (2001): Zeměpis cestovního ruchu. Praha, ČGS, 99 s.                                                                                                    

    PEDAGOGICKÉ LYCEUM

    1. ročník

    Kašparovský, K. (2002): Zeměpis v kostce pro střední školy I. Havlíčkův Brod, Fragment, 140 s.

    Herink, J. (1999): Lidé a příroda. Praha, ČGS, 48 s.

    Štulc, M. a kol. (1999): Životní prostředí. Praha, ČGS, 68 s.

    Brázdil, R. a kol. (1986): Úvod do studia planety Země. Praha, SPN, 365 s.

    Peštová, J. (1999): Praktický zeměpis. Praha, ČGS, 32 s.

    Holeček, M. a kol. (2001): Zeměpis cestovního ruchu. Praha, ČGS, 99 s.

    Kašparovský, K. (2002): Zeměpis v kostce pro střední školy II. Havlíčkův Brod, Fragment, 159 s.

    2. ročník

    Valenta, V. a kol. (1999): Současný svět. Praha, ČGS, 86 s.

    Kašparovský, K. (2002): Zeměpis v kostce pro střední školy II. Havlíčkův Brod, Fragment, 159 s.

    Netopil, R. a kol. (1988): Geografie Evropy. Praha, SPN, 322 s.

    Zwettler, O. a kol. (2000): Lexikon zemí 2000. Praha, Fortuna Print, 504 s.

  • Akce a soutěže
    Dne 3. 12. 2016 proběhl na naší škole Den otevřených dveří.
    • Den otevřených dveří
    • Den otevřených dveří
    • Den otevřených dveří
    • Den otevřených dveří