Dne 21. 3. 2023 proběhl v rámci projektu Implementace krajského akčního plánu Olomouckého kraje II třetí ze série pěti workshopů „Metodické kabinety“, určený učitelům z MŠ Olomouckého kraje, tentokrát na téma „SVÁTKY“.
Kabinet Informačních technologií úvodem seznámil účastníky s využitím vhodných interaktivních aplikací iŠkoličky Barevné kamínky: Duben - Velikonoce a Prosinec - Mikuláš, Vánoce. Následovalo seznámení s možnostmi využití digitálních technologií: interaktivní tabule – kreslení vajíček a jiných velikonočních motivů, tiskárna – tisk velikonočních pohlednic a digitální kamera – natočení naučené velikonoční koledy a přehrání na interaktivní tabuli nebo počítači. Závěrem byla praktická ukázka využití programovatelné včely Bee-bot pro výuku algoritmizace a informatického myšlení s velikonočními motivy.
Kabinet výtvarné výchovy připravil pro účastníky praktické vyzkoušení výtvarných technik pro tvorbu s tematikou Velikonoc, Mikuláše a Vánoc:
- Kombinovaná technika práce s materiálem (plošná varianta, prostorová s proutím a pytlem) – Kávoví čerti.
- Grafomotorika – Slepička, kuřátko, vajíčko.
- Keramika vykrajování z plátu – Zajíček a lízátko.
- Grafika – tisk z plochy monotyp z keramické hlíny – velikonoční vajíčka.
V kabinetu hudební výchovy se účastníci prakticky zapojili do následujících hudebních aktivit:
- Pohybová hra – Na Vánoce.
- Rytmická deklamace – Chumelí se, chumelí.
- Pohybová hra – Pletu, pletu pomlázku.
- Hra na tělo – Jaro slaví svátek.
- Práce s rytmem – A. Vivaldi – Čtvero ročních období (Jaro).
Kabinet dramatické výchovy si pro účastníky připravil praktické aktivity s tematikou Velikonoc, Vánoc:
- Nonsensové texty Daniela Heviera vedoucí k asociaci Vánoc a Velikonoc (atmosféra, smyslové vjemy, vzpomínky, rituály,…).
- Tvořivé Interpretace oživené Orffovými hudebními nástroji, textiliemi a vhodnými předměty.
Účastníci získali nové inspirace v oblasti výtvarné, hudební a dramatické s podporou digitálních technologií. Tyto poznatky jim pomohou obohatit svou učitelskou praxi a zařadit do ní moderní přístupy, metody výuky s využitím digitálních technologií k rozvoji informatického myšlení v duchu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.