Předseda:
- Ing. Libor Zámecký
Členové:
- Mgr. Kateřina Herinková
- Mgr. Jakub Jodas
- Mgr. Jakub Krejčí
- Mgr. Lenka Kreplová
- Mgr. Jiří Štěrba
- Mgr. Pavel Železný
Předseda:
Členové:
Předmět pokrývá oblast Informační a komunikační technologie podle požadavků uvedených v RVP ZV, vychází z tematického okruhu Využití digitálních technologií vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (RVP ZV), ze které také čerpá část hodinové dotace. Dále uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy.
Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem žáků 17.
V oblasti Informační a komunikační technologie předmět umožňuje žákům získat základní dovednosti v ovládání výpočetní techniky, orientovat se a pracovat s informacemi v oblasti jejich získávání, třídění, aktualizace a ukládání. Její zvládnutí jim umožňuje zapojit se efektivně do procesu vzdělávání i života profesního.
Z oblasti Člověk a svět práce integruje okruh Využití digitálních technologií. Zařazený okruh vede žáky k praktickým pracovním dovednostem a návykům s výpočetní technikou, přispívá k vytváření životní a profesní orientace žáků, k dodržování zásad bezpečnosti a hygieny práce. Vede žáky k ovládání a využití moderní digitální techniky a technologií.
Významnou část výuky tvoří nácvik psaní hmatovou metodou na klávesnici počítačů a zvyšování přesnosti a rychlosti psaní. Výuka je zařazena průběžně do obou ročníků studia (tak, aby u žáků došlo k dostatečnému upevnění ergonomických zásad psaní a automatizaci hmatů), vede žáka k cílevědomosti, soustředění, vytrvalosti a smyslu pro přesnou práci. Procvičování a kontrole je věnována zpravidla část vyučovací hodiny, ve které jsou žáci schopni udržet koncentraci a přesnost psaní. V prvním ročníku se předpokládá zvládnutí základních písmen na klávesnici bez diakritiky včetně ů, ú. Ve druhém ročníku dokončení nácviku zbývajících kláves, upevňování hmatové metody a zrychlení psaní. Učitel vyžaduje po žácích pravidelnou domácí přípravu formou procvičování hmatů (postačuje zpravidla cca 15 minut denně).
Předmět pokrývá oblast Informatika a informační a komunikační technologie podle požadavků uvedených v RVP G, a vychází také z tematického okruhu Využití digitálních technologií vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Dále uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy.
Výuka probíhá v odborných učebnách, vybavených výpočetní technikou, ve skupinách s maximálním počtem 17 žáků.
V tercii a kvartě je při výuce uplatněna metoda CLIL. Vybrané kapitoly jsou vyučovány v anglickém jazyce v rozsahu 25 % výuky v ročníku.
Předmět pokrývá oblast Informační a komunikační technologie podle požadavků uvedených v RVP ZV (prima - kvarta), vychází z tematického okruhu Využití digitálních technologií vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (RVP ZV), ze které také čerpá část hodinové dotace. Dále uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy (MPV).
Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem 15 žáků.
Předmět pokrývá oblast Informatika a informační a komunikační technologie podle požadavků uvedených v RVP G, a vychází také z tematického okruhu Využití digitálních technologií vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Dále uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy.
Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem 17 žáků.
Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem žáků 17.
Předmět Výpočetní technika vychází z kurikulárního rámce Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích a integruje průřezové téma Informační a komunikační technologie.
Žáci získají teoretické znalosti a praktické dovednosti práce s prostředky informačních a komunikačních technologií a zpracování informací. Důraz je kladen především na získání praktických dovedností práce s IT.
Výuka směřuje k tomu, aby žák:
Předmět pokrývá oblast vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích podle požadavků uvedených v RVP Předškolní a mimoškolní pedagogika. Uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy.
Předmět je zařazen do prvního až třetího ročníku čtyřletého studia s hodinovou dotací podle následující tabulky. Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem 17 žáků.
Předmět Výpočetní technika vychází z kurikulárního rámce Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích a integruje průřezové téma Informační a komunikační technologie.
Předmět Výpočetní technika vychází z kurikulárního rámce Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích. Žáci získají teoretické znalosti a praktické dovednosti práce s prostředky informačních a komunikačních technologií a zpracování informací. Důraz je kladen především na získání praktických dovedností práce s IT.
Výuka směřuje k tomu, aby žák: