Přejít na obsahovou část stránky

IKAP OK II - Workshop "Metodické kabinety" na téma "Podzim"

Dne 25. 10. 2022 se uskutečnil v rámci projektu Implementace krajského akčního plánu Olomouckého kraje II první ze druhé série pěti workshopů „Metodické kabinety“, určený učitelům z MŠ Olomouckého kraje. Tématem tohoto workshopu byl „Podzim“.

Kabinet Informačních technologií úvodem seznámil účastníky s těmito tématy:

  • Gramotnosti (čtenářská, matematická a digitální) v předškolním vzdělávání a jejich propojení, tipy na materiály a informační zdroje.
  • Využití interaktivních aplikací iŠkoličky: Barevné kamínky Dopravní škola - hravou formou seznámení s tématem dopravy a Les - hravou formou seznámení se zvuky lesa.
  • Život v zahradě – šípková růže - použití digitálních technologií k pozorování a zachycení rostlin a jejich detailů, propojení informací o rostlinách z různých textů se svými zkušenostmi.
  • „Tajemství lesa“ − šipkovaná − hra v terénu.
  • Bee bot programovatelná včela - digitální koutek - využití obrázků míst a programování včely, která mezi nimi putuje.
  • Ozobot Bit, Legoo Boost - seznámení s robotickými hračkami a tipy na jejich možné využití v předškolním vzdělávání

Kabinet výtvarné výchovy připravil pro účastníky praktické vyzkoušení výtvarných technik pro tvorbu s mottem: Mistr podzim maluje a čaruje:

  • Podzimní věnec - otisky rukou potřených v bravách podzimu.
  • Listobraní Srdce pro maminku - kombinovaná technika výroba matrice, lepení, tupování, stříhání.
  • Barevné kouzlení - Podzim v okně - kombinovaná technika malba temperovými barvami ve složce, práce s materiáloem.

Kabinet hudební výchovy si pro účastníky připravil praktické aktivity:

  • Podzim - zvuky lesa, olympiáda, doprava a cestování, vesmír kolem nás.

  • Mlha - zpěv, instrumentální doprovod.

  • Zvukové "přihořívá" - hra s příběhem a metodikou.

  • Sedí hříbek v lese na mechu - zpěv, boomwhackery.

  • Olympijské kruch - instrumentální improvizace.

  • Heya jeya tanahi - indiálnská píšeň s tancem.

Kabinet dramatické výchovy si pro účastníky připravil praktické aktivity:

  • Tematické okruhy - hrajeme si a objevujeme, pomáháme si a řešíme problémy.
  • Metody a techniky využití metod a technik - práce s plošnou loutkou, živý obraz, simultánní hra, skupinová postava.
  • Stínové divadlo - práce s plošnými loutkami.
  • Aktivizující metody - honička, říkadla, práce s pohybem.
  • František Hrubín - O ˇšípkové Růžence - hledání situací v textu, dialogy.
Nabídl účastníkům nové inspirace pro aktualizace metod výuky v učitelské praxi. Základem bylo střídání různých přístupů a učebních strategií, koncepčně promyšlené a plynulé prolínání introvertních a extrovertních vzdělávacích motivů, to vše s důrazem na rozvoj digitální gramotnosti v předškolním vzdělávání s ohledem na rozvoj informatického myšlení.

Celková koncepce workshopů vychází jednak z požadavků aktuálního RVP PV, ale také z připravovaných změn RVP PV, které kladou důraz na větší a účelné zapojení prostředků a programů ICT do výukového procesu, což je také zdůrazněno ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.

Cyklus workshopů „Metodické kabinety“ reaguje na poptávku pedagogů po vzdělávacích kurzech, které by jim zpřístupnily nové trendy a přístupy k výuce dětí, naučily je novým výtvarným, hudebním či dramatickým technikám, to vše za podpory moderních digitálních technologií, což je cesta, jak pomoci jejich nenásilné implementaci informačních technologií do života MŠ.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti