Dne 12. 5. 2022 proběhl v rámci projektu Implementace krajského akčního plánu Olomouckého kraje II čtvrtý ze série pěti workshopů „Metodické kabinety“, určený učitelům z MŠ Olomouckého kraje, tentokrát na téma „JARO“.
Kabinet Informačních technologií úvodem seznámil účastníky s těmito tématy:
- Využití interaktivních aplikací iŠkoličky Barevné kamínky: Květen - jarní příroda měsíce května, tradice a slavnosti (stavění máje, Den matek) a Zvířata na statku - hravé činnosti s cílem seznámení s hospodářskými zvířaty, jejich mláďaty a význam jejich chovu pro člověka.
- Přírodovědný koutek s ukázkou digitálního mikroskopu ke zkoumání vlastností materiálů - zkoumání peří, skořápky a srsti.
- Předvedení praktické ukázky s metodikou využití programovatelné včely Bee-bot pro výuku algoritmizace a informatického myšlení s motivy a prvky jara.
Kabinet výtvarné výchovy připravil pro účastníky praktické vyzkoušení výtvarných technik pro tvorbu s mottem Motto: Vítej, jaro! Ahoj, zvířátka!:
- Společný výstup: jarní květiny, keramický kachel/sádrový odlitek, záložka do knihy.
- Blátěná rezerva kombinovaná výtvarná technika: kresba šlikrem, malba barvami na textil technikou tupování,
- Keramická kachle/sádrový kachel/odlitek kombinovaná výtvarná technika: práce s keramickou hlínou a sádrou.
- Zvířátka a mláďátka - záložka do knihy: kombinovaná výtvarná technika: práce s materiálem lékařskou špachtlí, papírem, malba temperovými barvami, kresba fixem, stříhání, lepení, vázání.
V kabinetu hudební výchovy se účastníci prakticky zapojili do následujících hudebních aktivit s tématy: Jarní počasí, Zvířátka a mláďátka, Na venkově:
- Přišlo jaro do vsi: rytmická deklamace, hra na tělo, melodizace, doprovod na Orffovy nástroje.
- Čmeláci. Na zahrádce: jarní pohybová hra se zpěvem, seznamování se s jarními květinami.
- Kuřátka: hra na tělo, taneček v kruhu.
Kabinet dramatické výchovy si pro účastníky připravil praktické aktivity s tématy: Zvířátka a mláďátka, Slušné chování, Přišlo k nám jaro:
-
Aktivita: práce s loutkou, práce s hlasem, dramatizace.
-
Aktivizující metody: manipulace s totemovou loutkou, ozvučení loutky, vytváření situací a vztahů mezi postavami.
-
Dramatizace: inspirace literárními texty.
Účastníci získali nové inspirace v oblasti výtvarné, hudební a dramatické s podporou digitálních technologií. Tyto poznatky jim pomohou obohatit svou učitelskou praxi a zařadit do ní moderní přístupy, metody výuky s využitím digitálních technologií k rozvoji informatického myšlení v duchu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.